Boys over flowers - RECENZE

20. prosince 2015 v 12:00 | Rachel. |  Ze světa dramat
Ups, tak tohle nevyšlo..
Je neděle a já jsem trochu nestihla vydat slíbenou recenzi a tak s ní teda přicházím o pár dní později. Stane se. Snad mi bude odpuštěno.
A dnes jsem se rozhodla pro recenzi snad jednoho z nejznámějších a nejpopulárnějších dramat a to nejen v Korei. Jedná se o drama s názvem Boys over flowers, které vzniklo na základě předlohy japonské manga série "Hana yori Dango".

Já tu dnes představím korejský remake z roku 2009, který jsem viděla a jak už jsem naťukla, tak předlohou se k natočení dramatu inspirovali také Japonci, Číňané a Taiwanci.

Název: Boys over flowers
Počet epizod: 25
Obsazení:
LEE MIN-HO as Koo Jun-Pyo
KU HYE-SEON as Geum Jan-Di
Kim Hyun-Joong as Yun Ji-Hu
Kim Beom as So Lee-Jeong
Kim Jun as Song Woo-Bin

Zápletka: Geum Jan-Di je dívka z chudé rodiny s nesrovnatelným optimismem a získá příležitost navštěvovat prestižní soukromou školu.
Zde potká nechvalně známou skupinu čtyř překvapivě dobře vypadajících a bohatých mladíků známých jako F4. Leader skupiny je Koo Jun-Pyo, který je zkažený dědic světové společnosti Shinhwa. Zbylými členy jsou tajemný a úžasný Yun Ji-Hu, So Lee-Jeong a Song Woo-Bin.

Takhle drama vidím já: Skoro ani nevím, kde začít. Toto drama je vzhledem k tomu, že má 25 epizod poměrně dlouhé oproti jiným kouskům a i když jsem ho viděla někdy v září, zanechalo ve mně mnoho protichůdných emocí. Možná bych mohla začít tím, proč jsem se na tohle drama podívala. Vlastně kromě toho, že je toto drama v Koreji relativně populární, dostala jsem na něj tip i na jedné z přednášce na NatsuConu (letní con konající se koncem srpna). Protože jak říkala slečna, která přednášela, herci tam představují čtyři hustý týpky, kolem kterých se začne motat chudá dívka. Prostě skoro až klasika.

A tak jsem se do toho pustila. Příběh mě celkem strhl, i když teda hlavní hrdinka by mohla vypadat líp. Co si budeme povídat. Ten účes alá helma mě opravdu iritoval. Skoro jsem pak až byla vděčná za to, když měla vlasy sepnuté. Dokázala jsem vše velmi přesvědčivě prožívat s hlavními hrdiny, ale vývoj událostí mě občas, vlastně dost často, spíše rozčiloval. A konec? No o tom vůbec nemluvím. Pro mě zklamání jak hrom. Alespoň u hlavní dvojice. Nechci moc spoilerovat, ale opravdu tu hlavní hrdinku ve spoustě věcí prostě nechápu. A zrovna tady to bylo opravdu otravné.

Kromě toho, že jsme tu měly milostný trojúhelník, vyvíjelo se vedle hlavní linie i několik vedlejších příběhů, což občas bylo i příjemné. A hlavně v závěru pro mě vedlejší dějová linie znamenala alespoň chabý balzám na zklamanou dušičku. Abych se přiznala, tak jsem se nepídila po manze, která byla předlohou, takže ani nevím, v čem se co liší, ale občas mi přišlo, že už to moc ždímají.

Co se týče postav. Řekněme, že oba hlavní hrdinové mě vytáčeli k nepříčetnosti. A ani to nezachránil fakt, že Koo Jun-Pya hrál Lee Min-Ho. Ty směšné kudrnaté vlasy vypadaly příšerně i na tak atraktivním herci jako je právě Lee Min-Ho. Prostě hrůza. Neříkám, že měli zrovna nejhorší charakter, ale prostě aaa. Na pěst. Celou situaci ale úplně zachraňovali zbylí členové F4. A to hlavně Yun Ji-Hu, který byl naprosto k sežrání. Myslím si, že není divačka, která by ho alespoň půlku série nemilovala. Já jsem teda vydržela až do konce, ale to je vlastně jedno. :D

Koukám, že jsem se trochu nechala strhnout emocemi a nějak se rozepsala. Tak je pravda, že tohle drama ve mě zanechalo opravdu silný zážitek. Nelituji toho, že jsem na něj podívala, přeci jen se jedná o klasiku, která se dočkala i mnohých parodií. (Snad nejznámější parodie jsou od K-popových pánů, skupiny BigBang. Pro ty, co drama viděli, neopakovatelný zážitek. :D) Nicméně už si nemyslím, že bych se na drama podívala znovu. Z konce mi přeci jen bylo trochu smutno. Skoro tak, že jsem si napsala alternativní konec jen tak pro sebe.

A když se na to tak dívám, abych to pořád jen nekritizovala, našla jsem i pozitivní stránku věci. Hodně si u dramat všímám hudby a ani tady jsem ji neopomenula. Kromě úplně otravného opening songu, který se každému vryje pod kůži způsobem, že se ho už nikdy nezbavíte (bohužel), za zmínku stojí jedno, možná dvě OST, jež bych ráda zmínila a na která vám nechám odkazy opět na konci článku.

No a poslední, co musím udělat, je sdělit vám moje hodnocení. S přihlédnutím ke všem propočtům a tomu, jak hrozně mírná jsem, rozhodla jsem se tomuto slavnému dramatu udělit 7 hvězdiček z 10.

Kompletní OST k dramatu -ZDE-
Vybrané OST:

Takže kdybyste se na to chtěli podívat, koukněte a dejte mi vědět, jak se vám to líbilo. Třeba se mnou v něčem nebudete souhlasit a v něčem ano. Ráda si o tom s vámi popovídám, takže žádné strachy a pište.
Budu se těšit ;)

PS: A jen tak pro srovnání přikládám obrázek s představiteli v Japonsku, Čině, Koreji a Taiwanu.
Podle mě vedou kreslení a pak ti z Koreje, co myslíte vy?